
Aby prawidłowo skorzystać z art. 12, zarządzający czasem pracy i jazdy kierowców powinni znać:

sytuacje, w których można powołać się na art. 12,

wzór ręcznych wpisów kierowców,

zdarzenia, do których nie można zastosować tego przepisu,

najczęstsze błędy popełniane przez kierowców.

Kierowca zawsze musi podać przyczynę powstania naruszenia. Opis na rewersie wykresówki musi być pełny i wskazywać wiarygodne informacje:

naruszenie powstało w celu dotarcia do odpowiedniego miejsca postoju,

powstało dla zabezpieczenia mienia, pojazdu lub osób,

z jakiej przyczyny powstało : korek drogowy, lub złych warunków drogowych, lub braku miejsca na parkingu, wypadek drogowy, nieoczekiwany objazdu.

pod opisem zapisać na co się powołujemy: Art.12 Rozp.256/2006/WE.

Do prawidłowo wykonanego opisu naruszenia na wydruku z tachografu powinny być dołączone dowody w postaci:

dokumentacji fotograficznej- zdjęć pełnych parkingów, korka na autostradzie, objazdów, nieoczekiwanych okoliczności,

Najczęstszymi błędami popełnianymi przez kierowców stosujących art. 12 są:

brak podpisu,

powoływanie się na terminowy rozładunek/załadunek,

zjazd na pauzę weekendową,

transport ładunku celem utrzymania ciągłości produkcji,

przewóz osób – powoływanie się na terminy otwarcia obiektów muzealnych lub rekreacyjnych.
Dodaj komentarz